Veelgestelde vragen

vragen?

Hoe kunnen wij u helpen?

Hoe maak ik de juiste keuze?

Bieden wij de juiste ondersteuning?

  • Door bewoners en opdrachtgevers

    Zowel bewoners als opdrachtgevers hebben veel vragen over onze werkzaamheden. En wij zijn er om die vragen te beantwoorden. Persoonlijk, via Whatsapp, e-mail of telefoon. Maar ook hier op onze site. Kijk of er al een antwoord op uw vraag bijstaat. En zo niet? Dan horen we dat natuurlijk graag!

  • Wanneer zijn jullie bereikbaar?

    Tijdens kantooruren; van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur.

  • Waar zijn jullie gevestigd?

    Johann Siegerstraat 20 in Amsterdam. Tijdens projecten hebben we vaak ook een spreekkamer of ontvangstruimte op de locatie. Bewoners kunnen ons dan daar tijdens de openingsuren of afgesproken tijden, ontmoeten.

  • In welke regio’s verzorgen jullie de logeer- en wisselwoningen?

    In Amsterdam en omstreken.

  • Mogen we meubels of accessoires uit een logeer- of wisselwoning houden?

    Ja dat mag al dat vooraf afgesproken is. Vraag het dan aan het begin van het project en wij maken een begroting waarin we samen vaststellen wat de kosten van overdracht zijn. Wij vragen een percentage als voorschot, de opdrachtgever is dan na het project en na betaling van de afgesproken som, de eigenaar van de meubels en/of accessoires. Door de meubels en accessoires na afloop over te nemen, kan de opdrachtgever deze kosten als investering over meerdere projecten afschrijven.

  • Wat regelen jullie bij een tijdelijke verhuizing wel en wat niet?

  • Mag een huisdier ook mee naar een wissel- of logeerwoning?

    Ja dat mag zeker. Huisdieren worden tot het huishouden van de bewoners gerekend. Wij richten dan speciale tijdelijke woningen in waarin huisdieren kunnen worden meegenomen.

  • Wat doe ik met al mijn eigen spullen (meubels, beddengoed e.d.) als ik naar een wisselwoning verhuis?

    De eigen spullen worden in principe tijdelijk opgeslagen. In overleg met de bewoner kunnen enkele spullen wel worden meegenomen naar de tijdelijke woning.

  • Wie bepaalt de inrichting van een logeer- of wisselwoning?

    Dat bepaalt Sabo Living nadat de woonwensen van de bewoners zij geïnventariseerd.

  • Moet ik een rustwoning delen met anderen die ook thuis werken tijdens een renovatie?

    Nee. Volgens een planning worden de tijdelijke woningen aan huishoudens toegewezen. Per keer is er dus een bewoner of een huishoudens van bewoners die gebruik maken van de logeer- of wisselwoning. Dat geldt ook voor de rustwoningen waar overdag gewerkt kan worden.

  • Wat rekenen jullie voor de afschrijving van het interieur?

    Dat is afhankelijk van de gemaakte afspraken.

  • Welke coronamaatregelen nemen jullie tijdens een project?

    Ook Sabo Living houdt zich aan het nieuwe normaal en volgt de richtlijnen van het RIVM nauwgezet op. Dat doen wij onder meer als volgt:


    Bij huisbezoeken houden we altijd 1,5 meter afstand en waar mogelijk verzetten we ze naar online; telefoongesprekken of videogesprekken.


    Heeft een medewerker van Sabo Living griep- of verkoudheidsklachten, dan blijft deze thuis. 


    Heeft een bewoner griep- of verkoudheidsklachten, dan vragen we u dat tijdig te melden. Het gesprek vindt dan telefonisch of online plaats of wordt verzet.


    Bij de mutatie van een woning wordt alles grondig schoongemaakt. Deurklinken, trapleuningen, lichtknoppen en kranen worden bovendien met 70% alcohol gedesinfecteerd.

Share by: