Projecten

Projecten

Renovatie, groot onderhoud of een verbouwing

Project, Nederhorst den Berg

Opdrachtgever : BV Intersell, De Alliantie Gooi en Vechtstreek
Projectomvang : 23 woningen waarvan 8 leeg; 4 zijn omgezet naar logeerwoningen
Periode : September ’19 – heden
Werkzaamheden : Coördinatie en organisatie wisselwoningen, communicatie met bewoners en afstemmen met alle betrokkenen (aannemers, klankbordgroep, woningcorporatie, bewoners).
Bijzonderheden : Het wisselen van de woning en het overleg met bewoners en betrokkenen vindt plaats tijdens de coronacrisis. Om dat in goede banen te leiden hebben wij andere manieren van communicatie succesvol ingezet. Zo kon het project toch veilig worden vervolgd.

In twee straten in Nederhorst den Berg vond groot onderhoud plaats aan 23 sociale huurwoningen. De bewoners wonen hier al lang en zijn heel betrokken. Rekening houdend met hun woonwensen en de richtlijnen van de opdrachtgever hebben we vier logeerwoningen gerealiseerd. Elk is ingericht voor een specifieke woonsituaties zoals gezinnen, families met huisdieren of bewoners met verminderde mobiliteit.


Het resultaat is geheel naar wens van de bewoners en opdrachtgever.


Project Eerste Atjehstraat, Amsterdam

Opdrachtgever : Buitenhuis
Projectomvang : 22 woningen + 7 bedrijfsruimtes
Periode : November ’19 – juni ’20
Werkzaamheden : Coördinatie, administratie en organisatie wisselwoningen, afstemming met bewoners over uithuisplaatsing en woonwensen, fungeren als aanspreekpunt voor bewoners tijdens gebruikselwoning en regelen extra schoonmaak.
Bijzonderheden : Vanwege de coronacrisis zijn preventieve maatregelen genomen; zowel bij de schoonmaak op de wisseldagen van de logeerwoningen als voor de bewoners die tijdens het onderhoud in hun eigen huis bleven.

In een Amsterdamse woonwijk met sociale huur en vrije sectorwoningen had vocht tot verschillende problemen geleid. Groot onderhoud was daardoor nodig. De woningen met een woonlaag hadden tijdens het onderhoud een logeerwoning nodig, in die met meerdere woonlagen bleven de bewoners in hun eigen woning. Conform de woonwensen zijn de logeerwoningen ingericht en ook een rustwoning die door twee huishoudens en een bedrijf is gebruikt.


Dankzij onze ervaring hebben we bij dit project ook tijdens de coronacrisis de bewoners goed kunnen begeleiden bij hun tijdelijke verhuizing terwijl we ook de kwaliteit van de werkzaamheden konden blijven waarborgen.


Project Nieuw Ceram, Amsterdam

Opdrachtgever : De Alliantie, BV Intersell, De Alliantie Stadsregio Amsterdam
Projectomvang : 133 woningen, 40 woningtypes, in 4 straten
Periode : Juni ’18 – oktober ’19
Werkzaamheden : Aanspreekpunt en begeleiding voor alle bewoners tijdens het onderhoud, via meerdere
media en inloopspreekuren. Ook hebben we de 3 logeerwoningen gerealiseerd.
Bijzonderheden : Met 70 onderaannemers die een jaar lang gefaseerd aan het werk waren, was dit een groot,
complex en hectisch project dat wij hebben begeleid voor bewoners en verhuurders.

Een groot renovatieproject van 133 woningen in de Indische Buurt van Amsterdam. Veel onderhoud moest in bewoonde staat plaatsvinden. Onze bewonersbegeleiding bestond eerst uit een technische en sociale helpdesk die via meerdere manieren bereikbaar was. De bewoners waren heel divers; meerdere culturen, mensen met een zorgindicatie, mensen op leeftijd en mensen met een taalbarrière. Na onze bewonersbegeleiding hebben we de opdrachtgever geadviseerd een logeerwoning als alternatieve plek beschikbaar te stellen.


Onze inzet zorgde voor meer rust en heeft de aannemer en opdrachtgever ontlast. De bewoners waren erg blij met hun logeerwoning tijdens de werkzaamheden.


Project Karel du Jardin, Amsterdam

Opdrachtgever : De Alliantie
Projectomvang : 18 huishoudens incl. 5 bedrijfsruimtes
Periode : Januari ’19 – juli ’20
Werkzaamheden : Planning en coördinatie wisselwoningen, inkoop en inrichting wisselwoningen, intakegesprekken en aanspreekpunt bewoners, regelen huurcontract en sleuteloverdracht, verzorgen opslag inboedel en uitruimen wisselwoning.
Bijzonderheden : Gemengde VvE; overleg en coördinatie tussen de diverse partijen werd door ons geregeld.

Onder andere vocht en houtrot maakten onderhoud noodzakelijk aan de 18 woningen van dit project. Een in omvang klein project maar met de nodige obstakels waaronder een gemende VvE, bedrijfspanden met een sociaal-maatschappelijke functie zoals een tempel en veel bewoners met een zorgindicatie. Wij behielden het overzicht, coördineerden de planning en waren het aanspreekpunt voor de bewoners. Zo konden zij die in de logeerwoning wilden, daarin verblijven terwijl anderen het slechts als rustruimte gebruikten.


Doordat wij snel schakelen en manoeuvreren tussen sociaal en techniek, konden we oplossingen bieden voor de bewoners terwijl de werkzaamheden door konden gaan. Iets wat door zowel bewoners als de opdrachtgever erg gewaardeerd werd.


Project Vechtstraat, Amsterdam

Opdrachtgever : BV Intersell, Alliantie Stadsregio Amsterdam
Projectomvang : 13 woningen + 1 bedrijfsruimte
Periode : Januari ’19 – juni ’20
Werkzaamheden : Planning en coördinatie wisselwoningen, inkoop en inrichting wisselwoningen, intakegesprekken en aanspreekpunt bewoners, regelen huurcontract en sleuteloverdracht, verzorgen opslag inboedel en uitruimen wisselwoning.
Bijzonderheden : Mix tussen werkzaamheden in bewoonde en onbewoonde staat.

Onderhoud aan de fundering van 13 woningen en een bedrijfsruimte. De bewoners van deze woningen, 100% sociale huur, hebben deels van een logeerwoning en deels van een rustwoning gebruik gemaakt. Bij een woning werden de werkzaamheden tijdens de bewoning zelf uitgevoerd.


De verschillende woonsituaties vroegen om verschillende manieren van aanpak. Doordat wij goed en snel schakelen tussen de sociale en technische aspecten, hebben we voor elk huishouden een goede oplossing kunnen realiseren terwijl de werkzaamheden doorgang vonden.


Project Laplacestraat, Amsterdam

Opdrachtgever : BV Intersell, Alliantie Stadsregio Amsterdam
Projectomvang : 7 woningen waarvan 3 leeg
Periode : Januari ’19 – december ’19
Werkzaamheden : Planning en coördinatie wisselwoningen, inkoop en inrichting wisselwoningen, intakegesprekken en aanspreekpunt bewoners, regelen huurcontract en sleuteloverdracht, verzorgen opslag inboedel en uitruimen wisselwoning.
Bijzonderheden : Ondanks aanvankelijke bezwaren van bewoners is het project succesvol gerealiseerd. Ook tot tevredenheid van de bewoners.

Al deze sociale huurwoningen kampten met schimmel, houtrot en ongedierte. Onderhoud was dus nodig. Dit is deels in bewoonde en deels in onbewoonde staat uitgevoerd. Wij fungeerden voor de bewoners als aanspreekpunt en leverden maatwerk waar nodig.


Van A tot Z hebben we de bewoners begeleid en oplossingen gerealiseerd als dat nodig was. Hierdoor merkten de bewoners dat er naar ze geluisterd werd. Ook al zagen ze op tegen de werkzaamheden, ze kijken nu tevreden terug, geven aan dat alles meeviel en zijn blij met het nieuw verkregen woongenot.


Share by: